Leverans Information


Leveranser

Alla frakt sker med DB Schenker

Ordrar över 2000 Kr är Fraktfitt på skimarine. Ordrar under 2000 Kr är det en fast frakt kostnad på 99 Kr.

 

Leveransvillkor

Leveranstid Normal leveranstid från skimarine.se är 1-2 dagar för beställningar gjorda med Klarna faktura.
Väljer man att betala mot postförskott är leveranstiden 1-4 dagar. Vissa produkter kan under högsäsong
eller vid hög belastning ha något längre leveranstid. Du får ett leveransbekräftelsemail i samband med att
din order skickas. Har du inte mottagit detta inom 3 arbetsdagar skall du kontakta vår kundtjänst. 

OBS! Fakturan kan ligga i plastfickan på utsidan av paketet eller inuti. 
 

Leveransbetingelser
Frakt: Utöver priset ska du betala fraktkostnaderna. Normalt tillkommer inga ytterligare avgifter.
Leveranstid: I webbutiken är alla våra varor markerade med leveransindikering. Vi måste dock
reservera oss för att leveransindikeringen kan grunda sig på felaktiga uppgifter, vilket innebär
att en leverans kan komma att ske såväl tidigare som senare än beräknat. Vi förbehåller oss
rätten att stryka ej levererbar vara från din order med prisavdrag för densamma. Önskar du
beställa annan, likvärdig vara, är detta att betrakta som en ny order. Om du önskar avbeställa
en vara på grund av dröjsmål med leveransen, är detta möjligt att göra fram till dess att varan
effektuerats (se nedan under ”Avbeställning” i köpvilkoren). Delleveranser sker endast på din begäran och
medför ytterligare fraktkostnad för dig. Leveranssätt: När du gör din beställning framgår också
vilket leveranssätt, som du valt. Vanligtvis skickas en vara med DB Schenker men det kan hända att
vi använder oss av annan speditör. Du betalar frakten om inget annat anges efter gällande prislista. Det
är ditt ansvar att se till att adressen, som du angett vid beställningstillfället, är korrekt. Leverans
sker endast inom Sverige, såvida inte annat avtalats i förväg.


Oavhämtad försändelse
Det är ditt ansvar att lösa ut försändelsen på utlämningsstället inom den tid, som står angivet
på avin. Om du inte kan ta emot paketet vid leverans, eller inte hämtar ut ditt paket på utlämningsstället,
skickas det tillbaka till oss, och vi kan då komma att debitera dig en skälig summa för frakt- och
administrativa kostnader. Betalas inte denna kostnad, lämnas kravet till inkasso.